OBERFRANKEN’DE POSTA YOLUYLA OY KULLANIMINDA SKANDAL

8 Mart’taki yerel seçimlere iki hafta kala Oberfranken'de (Yukarı Frankonya) posta yoluyla oy pusulalarında hata ortaya çıktı. Yetkililer sorunun matbaadan kaynaklandığını açıkladı ve seçmenleri bilgilendirdi.

BAŞSAĞLIĞI

- Advertisement -spot_img

Paylaş

BİSCHBERG’DE YANLIŞ OY PUSULALARI DAĞITILDI

Bischberg’de bazı seçmenlere yanlışlıkla komşu belediye Burgebrach’a ait belediye başkanlığı oy pusulaları gönderildi. Yaklaşık 160 pusulanın hatalı olduğu, 1.000 civarında seçmenin bilgilendirildiği açıklandı. Yetkililer, üç aday bulunan Bischberg’de hatanın kolay fark edileceğini belirtti. Sorunun matbaadaki paketleme aşamasında yaşandığı bildirildi.

KULMBACH’TA ÇİFTE SEÇİM BELGESİ KRİZİ

Kulmbach kentinde ise bazı seçmenlere posta yoluyla oy belgeleri iki kez gönderildi. Hatanın teknik bir dosya sorunundan kaynaklandığı ve düşük üç haneli sayıda seçmeni etkilediği belirtildi. Belediye, seçmenlerden yalnızca bir oy pusulası doldurmalarını ve diğer belgeleri imha etmelerini istedi.

8 MART’TA SIKI KONTROL UYGULANACAK

Yetkililer, 8 Mart’ta yapılacak sayımda aynı numaraya sahip oy zarflarının tek tek inceleneceğini duyurdu. İki zarfın aynı olması halinde oylar birleştirilerek tek oy sayılacak. İşaretler farklıysa oy geçersiz kabul edilecek. Oberfranken’deki bu iki olayın münferit olduğu ve başka belediyelerde sorun bildirilmediği açıklandı.

Weitere ähnliche Meldungen